Friday, July 6, 2012

saya & 'dia'

Akhir tahun 3 ni, ada 4 lagi kawan satu badge kite akan bernikah. wow! Jadi ada 2 pasangan baru la. Lepas raya ni. Tapi kirenya makin ramaila budak2 medic year 3 akan nikah. Huhu

Badge kitorang memang cepat je bab-bab nikah kawin ni. Kalau dibandingkan dengan 5 badge skang ni la. Kitorang every block masa year 1 and year 2 memang akan ada orang yang bernikah. Sama ada sesama badge atau dengan course lain.

Pernah juga menyatakan keinginan kat sorang kakak ni. Dia dah bernikah dah. Skang akak tu year 5 medic. Ada anak sorang dah. Envy juga la. At least dia ada keluarga sendiri, ada someone to talk to if ada masalah. But, perbincangan dengan dia masa tu memberikan satu suluhan baru dalam hidup.

Dia skang berjauhan dengan suami dan anak-anak. Suami di UIA Gombak, and anak ada di  Kelantan, dijaga oleh mak akak tu. Tu kire serba sikit pasal dia.

Em, dia cakap. perkahwinan tu memang pada mereka yang belum bernikah adalah satu perkara yang membestkan hati dan perasaan.Tapi, tanggungjawab yang datang after that sangatlah menguji emosi dan fizikal. Lagi-lagi kalau terpaksa berjauha dengan family cam tu. Nak jumpa sangat dengan dorang tapi tak dapat sebab bukan senang nak balik bila dah start study.

Tu satu. Kalau duduk sekali pun, sama je. Lagi-lagi kalau masih study. Memang rasa study tunggang langgang juga. Kalau suami sama-sama study, mungkin buat keje sama-sama. Tapi kalau suami keje, memang kite la yang kemas rumah sume bagai. Penat... Tu akak tu cakap. huhu

Lepas dengar tu, memang rasa: wah, memang tak layak lagi nak bernikah. Nanti serabut kepala, study ke mana, nak jaga rumah tangga lagi, dakwah lagi.

Kalau cam ni la fikir, memang lambat lagi la nak nikah. Huhu lambat lagi la nak bina baitul muslim. Lom sedia lagi nak jadi superwoman macam Kak Husna, isteri Pak Ngah cakap. And, memang benda ni kena pikir thoroughly... lagi.


its only a matter of time... 

No comments: