Thursday, July 5, 2012

lupe ke?

Lamanya tak buka blog. Tengok orang lain sangat active update blog with interesting stories, tukar background segala bagai. Seronoknye dapat buat benda yang merilekskan..

Sekarang ni ada di library. Suppose to study, baca buku, baca notes, do compilations.. end up after half an hour, tengok FB, update blog. Oh my... Adilah.. adilah..

Seems like agak stress bile dah nak exam, nak prepare case presentations, nak pi clinic to present, nak tengok operations, nak study, nak itu, nak ini... nak penuhkan requirement sume tu... dan kenapa tension ea?

Kehidupan sejak akhir-akhir ni rasa tunggang terlabik. Sort of. Rasa nak jauh kejap dengan manusia, nak jauh kejap dari buku...  fikir-fikir balik, tu sume takkan baikkan mana-mana keadaan pun.

Then, datang dalam diri nak enjoy kejap. Yelah, dah jauh jap dari kehidupan student (oh my God). Then, tengok cite, sambung-sambung cite yang tengok. Pastu pi FB. Berjam-jam dalam bilik kat meja, ape je yang dapat.

Dan tibe-tibe, Zupp! Tersentak. Ya Allah... Ape yang aku buat ni...

membazir masa. Dan tak serik-serik. Masa itu emas. Masa itu pedang. Masa itu kehidupan. Ya Allah... aku nak masa aku balik, ya Allah...

Kenapa lah aku tak isi dengan perkara-perkara yang elok untuk dilakukan dan hati itu akan menjadi tenang? Kenapa?

Apalah maknanya semua yang aku ditarbiyah dalam usrah, oleh mak ayah... oleh Allah setiap masa...


Dan lupe ke Allah tu Maha Melihat? Allah nampak sumenye... cayelah. Ya Allah... sori ya Allah... Lamanye aku biarkan iman tu jatuh, tak nak naikkan balik iman tu. Sori sangat2...

No comments: