Tuesday, June 12, 2012

jangan biar diri down


saya berkata pada diri sendiri benda ni banyak kali...
Rasa nak menangis la...

Banyaknye keje duniawi yang perlu disettlekan...
rasa menggeletar lutut dan sesak dada
penat macam daki bukit...

Sesak, sesak...
semua benda mengejar masa kita untuk diselesaikan
semuanya hujung minggu ni...

selalu je pedih ulu hati..
Makan, dah makan dah...
Rasa patutnye banyak tenaga yang tersimpan
Tapi rasa lapar selalu...

Rasa diri, tangan, hati menggeletar mengenangkan inilah realiti kehidupan...
Ini baru study. Belum housemanship.
Tu memang dugaan yang lebih2 lagi berat...

Rasa nak balik rumah, rasa nak jumpa akhawat, rasa nak tido...
aiyoo...

Flashback balik masa2 lampau, yang tak brape nak lampau sangat...
huh!
Salah diri sendiri.
Masa tak jaga, solat tak jaga, qiyam liat, puasa malas2
mana nak kuat hadapi semua ni...

Hati tak ditundukkan, mata tak jaga, perut tak dikosongkan, tangan tak tadah minta kat Allah
Manalah tak tension hadapi semua ni


Ya Allah... aku mohon hati yang suci dan telus hanya tertumpu pada redhaMu
Aku mohon mata, telinga, mulut, anggota yang lain digunakan untuk hampir pada SyurgaMu
Aku berlindung dengan namaMu daripada dimasukkan ke nerakaMu sama ada dari mata, telinga, mulut, atau anggota lain

Aku mohon dikuatkan hatiku dan anggota yang lain tetap tegar pada dakwahMu...

Ameen...

No comments: