Thursday, July 7, 2011

seindah hiasan dunia

Terbayang tak?


Cantiknya pantai... Lembut je angin yang membelai
Putihnya pasirnya... Tenangnya suasana...
Birunya langit sedamai hati ketika itu...

Terbayang tak?


Cantiknya Taj Mahal...
Megahnya ia berdiri di bumi sebagai tanda cinta suami kepada isteri...

Cantiknya semua ini adalah hiasan dunia...
Tapi ada satu lagi yang juga hiasan dunia tetapi disebut oleh Rasulullah sebagai sebaik-baik hiasan...


"Dunia ini adalah perhiasan dan seindah-indah perhiasan adalah wanita solehah" (Hadis Riwayat Muslim)
Dunia ini cantik...
cantik sangat...
sehinggakan tiada perkataan yang dapat menggambarkan kecantikan itu melainkan...
Subhanallah...! Alhamdulillah...! Allahu akbar...!
Dan yang paaaaling cantik antara semua itu adalah wanita solehah...


Siapa dia? 
Anda mencari siapa dia?
Jika anda yang membaca ini adalah wanita, saya harap andalah wanita yang disebutkan di dalam hadith ini... ^__^

Grab the chance,ukhti!

2 comments:

anis said...

Salam manis kak dilah!

sorry kak, anis memang 'lambat' bab mereply komen kat blog. kalau kat chatbox, insyaAllah ^^

rindu la nak mengusik akak lagi. hehe.

nak jadi perhiasan dunia juga, tapi kpd yang layak! amin~~

Bintu Rafee said...

@anis
Salam sayang anis!

Tape2. tak kesah pun. hehe
Dapat singgah pun dah cukup baik tau.
Takkan kite nak minta lebih2 plak. :P

Nanti pi hujung minggu ni tak?

inshallah.. jadilah pada yang selayaknya. Jdi dari sekarang ye! ^__^