Thursday, February 3, 2011

Dadaku terasa sempit...

salam.


entah kenapa sejak akhir2 ini terasa nak menangis je. dada terasa sempit. terasa unorganized. terasa semua benda datang satu2 masa dan aku jadi lost. ape yang terjadi? 


dosa... itu satu sebabnya. aku jadi tak keruan. dan air mata menitik lagi. aku menghadapMu setiap kali dalam keadaan penuh dosa. 


Aku mengalunkan sayyidul istighfar... tepat mengena hatiku...


اَللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّيْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ أَنْتَ، خَلَقْتَنِيْ وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِك وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوْذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوْءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوْءُ بِذَنْبِيْ فَاغْفِرْ لِيْ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوْبَ إِلاَّ أَنْتَ
“Ya Allah! Engkau adalah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah kecuali Engkau, Engkaulah yang menciptakan aku. Aku adalah hambaMu. Aku akan setia pada perjanjianku denganMu semampuku. Aku berlindung kepadaMu dari kejelekan yang kuperbuat. Aku mengakui nikmatMu kepadaku dan aku mengakui dosaku, oleh karena itu, ampunilah aku. Sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa kecuali Engkau.”
(Barangsiapa membacanya dengan yakin ketika petang hari, lalu ia meninggal dunia pada malam itu, maka ia masuk Syurga. Dan demikian juga ketika pagi hari.” HR. Al-Bukhari 7/150)

Yakinkanlah aku dengan ketetapanMu. Tenangkanlah jiwaku yang gelisah dengan ujian dunia. Kekalkanlah aku di jalanMu sehingga akhir hayatku...
Munajatku... ya Allah..

6 comments:

a.j. said...

hampir nangis bace.

Adra Rafee said...

tarbiyah Allah datang tepat pada masanya :)

syahidah said...

salam kak dila..

akakk, kite pun rase sgt serabut skarang. sgt tak organized. Allah.. :( :(

tp inshaAllah makin ditunjuk jln.. alhamdulillah~ kene bangkit kan! fighting2! ^__^

Adra Rafee said...

syidah: salam. :) syidah exam lagi kan minggu depan? uh.uh. fighting2!

akak pun exam minggu depan. 3 hari :) endblock exam semakin hampir :D

Kyosuke Kazato said...

Hmm... I see..

Adra Rafee said...

aida: hehe sepatutnya makin bersemangat kan? :)